Aanspreken van jongeren
De reden van een nieuw logo voor Jongerenraad Roosendaal was verfrissing van de huisstijl. De club wilt krachtiger naar buiten komen en meer de jongeren van gemeente Roosendaal kunnen aanspreken. Het uiteindelijke logo zal dan worden gebruikt in de communicatie van de Jongerenraad Roosendaal.
Anders moest het worden. Het huidige logo oogde erg zakelijk, waarbij het nieuwe logo de jeugd moest gaan aanspreken, zonder het Roosendaalse te verliezen.
Het idee
Roosendaal en jongeren verwoorden in één beeld, dat is wat we willen doen. Roosendaal kent een rijke geschiedenis met veel iconische gebouwen, tekens en meer, maar met het gebruik van bijvoorbeeld een St. Jan of televisietoren wordt het al snel oudbolliger en minder anno 2020. Gekozen is voor een abstractere vorm waarin zowel een jeugdig figuur is te zien, maar ook de roos, de roos van Roosendaal.
uiteindelijke resultaat
Deze roos is verder uitgewerkt naar een rondere, vriendelijkere vorm met ander kleurgebruik; groen & blauw. Deze kleuren ogen fris, jong, vertrouwd, maar geven het ook een meer zakelijkere look mee.
Ook is er een vrouwelijke ‘roos’ bijgekomen!
Beiden beeldmerken kunnen verschillend gebruikt worden op verschillende kanalen. Zo kan het beeldmerk beter gebruikt worden als een profielfoto op sociale kanalen dan dat het logo dat kan (herkenbaarder).